Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Aktualności

Victoria's sponge cake- mini porcje

2017-04-27 16:04:27
      To sztandarowe,angielskie ciasto na czesc oczywiscie krolowej Victorii,ktora jadala to ciasto do popoludniowej herbatki. Generalnie jest pieczone  w tortownicy i w zwiazku z tym jest duzym biszkoptowym ciastem,ktore podczas krojenia niestety czasem  sie rozpada,poniewaz biszkopt w tym wypadku jest wyjatkowo delikatny,a masa ,czyli krem tylko  jedna warstwa,dlatego postanowilam zrobic mini porcje,ktore prezentu...
czytaj więcej »

Sernik cytrynowy z mascarpone

2017-04-17 14:21:22
       Ten sernik to typowy wiosenny egzemplarz,aromat cytryny i jego lekka konsystencja plasuje go na czowole miejsce wsrod domowych ciast. Sprobowalam nieco pokombinowac ze skladnikami dodajac serek mascarpone,myslalam wyjdzie mocno spojny i zwarty,wyszedl leciutki jak piorko-polecam nie tylko na swieta. Zapraszam!                              ...
czytaj więcej »

Babka wiosenna w kropki

2017-04-11 09:01:25
     Babka jest wesola za sprawa kolorowych punkcikow i nadaje jej charakter typowo wiosenny,a ze mamy okres wielkanocny,mozemy ja smialo podac na swiateczny stol. Dzieki dodatkom,czyli mamy tu olej ,mamy jogurt babka jest b.wilgotna i dzieki temu moze spokojnie poczekac w lodowce nawet kilka dni-polecam! Zapraszam!                               &nb...
czytaj więcej »

Torcik "Pizza"

2017-04-06 17:28:00
       Poniewaz zyje w kraju "pizzy",postanowilam pojsc dalej i zrobic ciasto na wzor pizzy. Przyznam,ze bylo to bardzo latwe,chociaz zabieralam sie do niego wiele razy,to teraz jest i moge powiedziec wyszedl bardzo ciekawy. Tutaj zdecydowanie dominuje truskawka,bo to wlasnie z truskawek zrobilam "pomidorowy sos", pokrojone w plasterki truskawki "udaja " pomidory. Ciekawostka jest tutaj "salami",otoz do jego zrobienia wykor...
czytaj więcej »

Chleb razowy z dziurka

2017-04-04 16:48:07
   Ten chleb ma wiele zalet,najwazniejsze jest to ,ze jest zdrowy,zrobiony z maki razowej,z dodatkiem siemienia lnianego,potem,fakt ze byl pieczony w formie z kominem,pozwala na latwe krojenie malych kromek,co nie jest bez znaczenia w przypadku bochenka chleba. W przypadku Swiat Wielkanocnych mozemy wykorzystac otwor w chlebie i umiescic tam np.bukszpan-ciekawie i uroczyscie bedzie wygladal nasz chlebek. Fajnie jest ,gdy dom pachnie p...
czytaj więcej »

Torcik serowy z brzoswinia

2017-04-02 12:09:38
     Podstawa tego tortu sa sery ,ricotta i mascarpone,a takze smietana kremowka,ktora nadaje lekkosc konsystencji tortu. Dodatkiem do ciasta sa brzoskwinie w syropie,ale z powodzeniem mozemy zastosowac owoce sezonowe,juz zaczynaja sie truskawki,wiec czemu nie? Zapraszam!                                            ...
czytaj więcej »

Ciasteczka francuskie z marmolada

2017-04-02 09:21:25
     Ciasteczka francuskie to najszybszy sposob na cos slodkiego w mig,pod warunkiem ze mamy pod reka ciasto francuskie. Mam wiele przepisow zarowno na slodko jak i slono z udzialem tego uniwersalnego ciasta i za kazdym razem to strzal w dziesiatke. Dzisiejsza "dziesiatka " to ciasteczka. Zapraszam!                                     Ci...
czytaj więcej »

Babka kisielowa

2017-03-24 15:01:01
      Tak zawsze mam,kiedy do wypiekow uzywam kisieli truskawkowych -wychodzi niewyrazny kolor,a mial byc czerwony-no coz,za to smak babki wynagradza ten maly dylemat- jest wilgotna a jednoczesnie sypka ,rozplywa sie w ustach-polecam! Zapraszam!                                                  &nb...
czytaj więcej »

Risotto z kurkumą

2017-03-24 09:08:37
      Wloskie dania sa proste,czesto widzimy cos ciekawego na talerzu i myslimy - jak to jest ,ze z warzyw mozna zrobic wspaniale danie- otoz tak! Dzisiaj podaje taki przyklad ,zaledwie kilka skladnikow i mamy risotto aromatyczne,zdrowe z pieknym zoltym kolorem wiosny. Zapraszam!                                           &n...
czytaj więcej »

Ciasteczka z jablkiem

2017-03-22 11:15:32
               Ciasteczka smakuja wybornie,z wierzchu sa kruche,natomiast w srodku mieciutkie i ten smak jabluszka!- w tym ukladzie jablko wyglada zupelnie jak jezyczek wystajacy z ust,bedzie jeszcze bardziej atrakcyjne,jesli wykorzystamy jablkoze skorka mocno czerwona-polecam! Zapraszam!                                 &n...
czytaj więcej »
« Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna »