Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Boze Narodzenie

Zeppole di San Giuseppe- karnawalowe szalenstwo

2017-01-02 15:42:51
     Mozemy powiedziec smialo ,ze to nasze polskie "ptysie"- ale kazdy kraj ma swoj obyczaj i wlosi jadaja zeppole tak jak polacy najczesciej w okresie karnawalu i najczesciej smazone na oleju. Ja upieklam je w piekarniku ,wysuszylam i moge powiedziec smaialo-slinka cieknie! Zapraszam!                          Zeppole di San Giuseppe- karnawalowe szalenstwo .1...
czytaj więcej »

Crostata cynamonowa -ciasto w mig

2016-12-05 17:00:24
       Moge smialo powiedziec, ze to najpopularniejsze ciasto we Wloszech,ale poza -praktycznie nieznane. Zaleta tego ciasta jest to ,ze robi sie faktycznie w kilka minut + pieczenia. Pomyslalam o kobietach pracujacych a poniewaz crostate robi sie w mig-przepis zapewne przyda sie na zblizajace sie swieta-polecam! Zapraszam!                            ...
czytaj więcej »

Tarta świąteczna z brokulami

2016-12-04 15:00:28
     Kazda z nas szuka pomyslow na wspaniala uczte swiateczna - na moim stole pojawi sie tez danie jarskie z brokulami w roli glownej. Wiemy ze nie obejdzie sie bez miesa,dlatego tez tradycjonalnie bedzie troche dan miesnych ,ale ten przepis mozecie wykorzystac np.na wigilie-czemu nie?! Zapraszam!                                     &nb...
czytaj więcej »

Torcik "Iglo" ( czyli -nie ma zimy ,to sobie zrobie )

2016-12-03 22:24:11
      W tytule to troche zart oczywiscie,chciaz nie powiem ze bardzo myle sie z prawda,bo prawda jest taka,ze w tej szerokosci geograficznej gdzie mieszkam snieg pada raz na 23 lata i co wtedy ?,jak sie teskni za klimatem sniegu i mrozu- znalazlam sposob i juz niemal jestem gotowa na swiat. Ten torcik,chociaz pelen klimatu zimowego nie doczekal do swiat,bo zrobilam go na urodziny mojego meza,wiec sladu po nim nie ma,o przepraszam!...
czytaj więcej »

Chatka z piernika- ida swieta!

2016-11-30 17:30:07
     Radosc z nadchodzacych Swiat Bozego Narodzenia popycha nas do coraz wczesniejszych przygotowan. Jednym z nich jest piernik ktory spokojnie doczeka Swiat,a nawet Nowego Roku- ten typ ciasta ma to do siebie ,ze im dluzej odczeka,tym jest bardziej kruchy i delikatniejszy. Przyznam ,ze po raz pierwszy "budowalam " domek,wiec widze pewne niedociagniecia w laczeniach,ale generalnie proba udana - nastepna bedzie na pewno lepsza. P...
czytaj więcej »

Choinki-buleczki cebulowe

2016-01-11 15:31:06
    Ciagle mamy pore Swiat ,ciagle mozemy cieszyc oczy ale takze i podniebienie ,tym wszystkim co nam o nich przypomina. Postanowilam,ze tym razem o swietach przypomni mi choineczka wyczarowana tym razem nie z makaronu,a cebulowych  buleczek. Aby podkrecic ich smak i zapach dodalam cebulke i czosnek. Pamietajmy przy tym,ze buleczki mozemy zrobic  mniejsze,wtedy choineczka wyjdzie wyzsza,lecz "szczuplejsza". Przyznam,ze ich...
czytaj więcej »

Mikolaje-ciasteczka imbirowe

2015-12-17 15:54:24
       No to teraz jak jestescie w komplecie to do roboty!!!-pora przygotowac swiateczne prezenty! ohoj! To zart oczywiscie,ida swieta,wiec sprawiajmy sobie i domownikom male przyjemnosci,a jesli sa dzisci,tym bardziej mamy powod do zartow i wspolnej zabawy. Dzisiaj proponuje zrobienie ciasteczkowe mikolaje z nuta imbirowa,ale jest tu takze cynamon,sproszkowany lisc laurowy i inne korzenne przyprawy. Mimo ze na Swieta wyjez...
czytaj więcej »

Tosciki swiateczne chlebowe -na slono i slodko

2015-12-15 08:50:30
   Pomyslalam ,ze czasem warto siegnac do prostych pomyslow ,zwlaszcza jesli mowimy o swiatecznych dekoracjach. Tym najprostrzym pomyslem jest wykorzystanie chleba tostowego,bo wystarcza foremki do ciasteczek i nasze dekoracje swiateczne prawie gotowe,prawie ,bo teraz musimy je wysuszyc w piekarniku. Takim sposobem mozemy je uzyc do dekoracje np.zupy krem ( u mnie pomidorowa ),lub tez udekorowac czekolada i mamy "ciasteczka". Zaprasz...
czytaj więcej »

Makaron inaczej- dekoracje swiateczne i zabawki

2015-11-19 15:15:05
       Wiemy do czego sluzy makaron,podpowiadam wiec,ze mozemy takze wyczarowac inne ,wspaniale rzeczy wykorzystujac wlasnie makaron. Dzieki temu ,ze mamy dzisiaj dostep ( mieszkajac we Wloszech mam to nieco ulatwione ) do roznego typu i wzorow makaronow,mozemy bawic sie z dziecmi w wymyslanie wzorow. Potrzeba nam kilku elementow: - rozne wzory makaronow - lakier  spray -male elementy do dekoracji ( koraliki,posypka ...
czytaj więcej »

Krolewiec z nutella

2015-01-05 17:21:05
Krolewiec to wyjatkowe ciasto,a ze mamy wyjatkowy czas karnawalowy,to nie moze go zabraknac na naszych swiatecznych stolach. Dzisiaj podaje go w nieco zmienionej tresci,bo forma pozostaje niezmienna ,mamy ciasta miodowe i biszkopt- to podstawa tego ciasta. Aby dodac pewnego szyku smakowego,pokrylam placki miodowe nutella,uzylam tez budyniu krowkowego,a do polewy dodalam prawdziwego jamajskiego rumu- ze szklaneczka dobrego wina sycylijskiego mie...
czytaj więcej »
« Poprzednia 1 2 3 4 Następna »