Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Ciasta i desery

Ciasteczka ucierane - maslane

2015-11-23 15:38:34
    Ciasteczka ucierane przyznam,zrobilam po raz pierwszy,bo jakos tak ,ze kiedy zamierzalam robic ciastka przychodzil mi do glowy jeden sposob,czyli z ciasta kruchego z roznymi dodatkami. Dzisiaj zrobilam ciasteczka w mikserze,sa nieco inne,bardziej pulchne ,miekkie idealne np.dla dzieci. Zapraszam!                                      ...
czytaj więcej »

Tort zawijany z ananasem

2015-11-22 15:40:30
      Ten tort wbrew pozorom o wiele latwiej jest wykonac niz tradycyjny. Jadlam go wiele razy kilka razy robilam sama,az przyszedl czas ,aby pochwalic sie nim na blogu. Na pewno zachwyca na pierwszy rzut oka paskami ktore ukladaja sie pionowo,nie jak zwykle w torcikach tradycyjnych,cala reszta ,to oczywiscie sprawa dodatkow i kremu . Mysle ze takim torcikiem narobie niektorym  ochoty na kulinarne eksperymenty,tym bardziej ...
czytaj więcej »

Tarta serowa z musem owocowym ( granat i jablko )

2015-11-11 13:11:06
      O wlasciwosciach dobroczynnych owocow granatu mozna mowic bez konca,powiem tylko ze właściwości granatów znane były chińskim lekarzom już w starożytności. Sok z owoców granatu łagodzi problemy trawienne, działa odmładzająco na skórę. Dzięki dużej zawartości fitohormonów granat łagodzi objawy PMS i menopauzy. Zwolennicy afrodyzjaków w granatach dopatrują się też właściwośc...
czytaj więcej »

Millefoglie z kremem chantilly

2015-11-09 15:25:41
   Na mojej stronie mozna znalesc mnostwo przekasek z ciasta francuskiego ,zarowno slonych  jak i slodkich . Dzisiaj proponuje naprawde smaczny deser zlozony z platow ciasta francuskiego przelozonego kremem " chantilly ". Krem " chantilly " to polaczenie kremu waniliowego na bazie zoltek i bitej smietany,polecam go bo jest niezwykle delikatny jak pachnie wanilia. Mozemy dodatkowo wykorzystac owoce sezonowe,deser bedzie jeszcze s...
czytaj więcej »

Tort " kapelusz"

2015-10-15 12:11:33
   Dzisiejszy tort to bardziej forma niz tresc,nie dlatego ze tresc jest zla,lub niesmaczna,chodzi o to ze po raz pierwszy zrobilam kapelusik,chce go pokazac,moze przyda sie taki wlasnie pomysl dekoracji tortu.     Tort " kapelusz"
czytaj więcej »

Torcik "mus" - trzy czekolady

2015-10-11 15:23:29
       Mus czekoladowy zdarzalo mi sie robic w pucharkach ,zwlaszcza w polaczeniu z owocami,dzisiaj jednak ten torcik to malenkie wyzwanie w stosunku do umiejetnosci wlasnych jak i cierpliwosci. Torcik wymaga czasu,zlozony jest z kombinacji trzech roznych czekolad ( gorzkiej,mlecznej i bialej ),podstawe zas stanowi spod zrobiony z platkow owsianych,musli, orzechow i miodu . Jesli chcemy zaskoczyc naszych gosci czyms extra-po...
czytaj więcej »

Tarta drozdzowa ze sliwka

2015-10-06 16:46:00
      Jesien - to jablka ,orzechy ,no i sliwki! wiec jak moze zabraknac na naszych stolach pysznego ,drozdzowego ciasta z soczysta sliwka- wiec jest! Dzisiejszy przepis na tarte drozdzowa jest bardzo prosty,nie wymaga szczegolnych umiejetnosci,wspanialy smak i zapach daje nam swiezutkie maselko-czyli domowe ,jesienne ciepelko. Zapraszam!                         ...
czytaj więcej »

Plumcake z orzechami

2015-09-25 09:21:14
     Jesli macie malo czasu ,a duza ochote na jakies ciasteczko to polecam ten znakomity przepis,nie dosc ze ciasto smaczne to zdrowe,bo oprocz wspomnianych orzechow zawiera zmielone ziarna slonecznika . Jesien za pasem,warto wiec pomyslec o czyms slodkim na jesienne smuteczki. Polecam i zapraszam!                                     ...
czytaj więcej »

Polewa czekoladowa -idealna

2015-09-16 15:48:38
       Czesto eksperymentowalam z polewami do ciast,dzisiaj juz mam i to taka ktora sie pieknie swieci. Polewe te zastosowalam w poprzednim wpisie o serniku,jak mozecie zauwazyc polewa nie brudzi ciasta,jest swietlista,idealna-polecam! Zapraszam!                                       Polewa czekoladowa -idealna .5 lyzek cukru ...
czytaj więcej »

Sernik czekoladowy na spodzie

2015-09-16 15:34:08
         Sernik z tego przepisu,nie opada jest za to delikatny i rozplywa sie w ustach, spod sernika zrobilam z kilku  muffinek. Czasem w domu mamy jakies ciasteczka,jakiem babeczki ,ktore nie sa juz najswiezsze ,ale moga z powodzeniem stanowic dodatek do naszych  ciast,warto wiec wziac to pod uwage,zanim wyrzucimy cokolwiek. Zapraszam!                   ...
czytaj więcej »