Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Najnowsze

Parmigiana -danie jednoprcjowe

2017-10-10 12:11:44
    Danie pochodzi z Regionu Wloskiego Calabria ,jest daniem tradycyjnym znanym od wiekow,przy tym smacznym,tanim i co wazne szybkim w przygotowaniu. Przygotowalam dzisiaj jednoporcjowa wersje parmigiana,bo to ladnie wyglada na talerzu,chociaz moze jest przy nim wiecej pracy- to warto. Zapraszam!                                       &nbs...
czytaj więcej »

Ciasto czekoladowe z gruszka

2017-10-07 15:47:05
    Osobiscie uwielbiam ciasto czekoladowe,wlasciwie pod kazda postacia- dzisiaj do masy czekoladowej dodalam pokrojona w kostke gruszke,co cieszy podniebienie jak i oko,bo to taki jasny punkcik w czekoladowej masie. Ciasto jest bardzo pulchne i wilgotne,a to za sprawa oleju i masla,ktore dodalam do rozpuszczonej czekolady. Calosci dopelniaja chipsy z gruszki-polecam! Zapraszam!              ...
czytaj więcej »

Lasagna z dynia pod ziolowa piezynka

2017-10-06 16:21:39
    Czas jesieni,czas dyni - czas wiec wykorzystac to warzywo i zrobic wspaniala lasagnie ,malo tego,dodam ze makaron jest domowy zrobilam go z maki razowej co widac na zdjeciu,jest innego nieco koloru. Maka pochodzi prosto z ekologicznego mlyna,wiec tym bardziej skusilam sie na make i teraz mamy zdrowa lasagne. Zapraszam!                               &nb...
czytaj więcej »

Pizza z patelni

2017-10-03 18:37:17
    Pizze jedza juz na calym swiecie i z tego jest znana Italia,powstaly tysiece jej odmian i tylez nazw oraz przepisow. Kazdy ,kto robi pizze w domu,ma na nia swoj sposob,wiec niby tak samo ,ale inaczej- innosc w zasadzie wyznaczaja jej dodatki. Dzisiaj zaproponuje moj sposob na pizze,i bedzie to najprostrza jej forma czyli pizza "margerita" a ze inaczej- bo nie z pieca a z patelni. Zapraszam!           &...
czytaj więcej »

Domowy deser z czerstwego drozdzowego

2017-10-03 10:49:50
     Moja kolezanka Jadzia,zrobila dla nas wspaniale drozdzowe,wyjechala i pozostal niezjedzony kawalek- wysechl nieco niezamrozony,wiec postanowilam go "wskrzesic" i zrobilam domowy drozdzowy deser. Podone ciasto-deser robilam z chleba tostowego,tym razem jest czerstwe drozdzowe ktore przeobrazilam w pyszny deser. Zapraszam!                             ...
czytaj więcej »

Pierogi ( ravioli ) "sloneczka" w sosie groszkowym

2017-10-03 10:28:00
     Pasta nie jedno ma imie- a tysiace,miliony- tak jest oczywiscie we Wloszech,a ze robilam pierozki w piekny sloneczny dzien jesienny,nazwalam je sloneczka,glownie za sprawa formy. Nadzieniem pierozkow,jest szynka gotowana,ser kremowy i duszona marchew,to wszystko zatopilam w bardzo prostym sosie z groszku zielonego- to tak dla odmiany kolorystycznej i oczywiscie dla zdrowia! Zapraszam!           ...
czytaj więcej »

Paszteciki drobiowe

2017-09-30 16:25:51
    Paszteciki sa podzielne i niezwykle latwe do wykonania,dzisiaj podaje przepis na paszteciki drobiowe,czyli do farszu wykorzystalam mieso z udzca indyka i duzo warzyw. Ciasto drozdzowe wiele razy prezentowalam na moim blogu przy okazji roznych przepisow,poniewaz z tego ciasta uda nam sie wiele smacznych rzeczy- dzisiaj jednak -paszteciki. Zapraszam!                       &nb...
czytaj więcej »

Tort "surdut z koszula"

2017-09-30 14:35:30
      W moim przypadku,kazda okazja jest dobra ,aby zrobic bliskim mila niespodzianke- w tym przypadku byly imieniny mojego tescia,pomyslam ze fajnie byloby zrobic taki "kopletny stroj" i podarowac go tesciowi,zwlaszcza ze na urodziny dostal ode mnie tort w ksztalcie cylindra ( zdjecie ponizej ) Podaje pomysl,na czekoladowy ,zabawny tort- moze komus sie przyda Zapraszam! Tort "surdut z koszula" i solenizant  ...
czytaj więcej »

Ciasto "okruszek" z chleba

2017-09-21 21:25:08
    Co robic z pozostalym chlebem?,nie da sie go zjesc ,ale za to mozna z niego zrobic pyszne ciasto,ktore kosztuje przyslowiowy grosik,poza tym uczymy domownikow ze nie wyrzuca sie  resztek chleba- bo w kuchni nic sie nie wyrzuca. Zapraszam!                                                  Ciasto  "...
czytaj więcej »

Kotleciki warzywne z baklazana

2017-09-14 14:53:36
         Baklazan to cenne warzywo w naszej kuchni i swietny material do obrobki. Mam na swoim koncie wiele przepisow,ale za kazdym razem jest cos innego- niby to samo,ale inaczej. Przedstawiam dzisiaj przepis na wspaniale chrupiace kotleciki warzywne smaczne i zdrowe! Zapraszam!                                       ...
czytaj więcej »