Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Dania główne

Zapiekanka ( ryby,ziemniaki i cukinia )

2014-02-19 08:58:51
      Zapiekanka  rybna -idealna na zimowe wieczory,kiedy jest zimno i wiatr swista za oknem  zasiadamy do stolu w towarzystwie rodziny i takiej wlasnie pysznej,goracej zapiekanki. Mam nadzieje ,ze zabrzmialo to wystarczajaco zachecajaco,by pokusic sie o zrobienie zapiekanki. Zapraszam!                                      ...
czytaj więcej »

Warzywa na parze z motylkami i pesto

2014-02-13 08:49:57
    Zdrowe warzywa nie lubia obrobki termicznej-jesli juz musza byc gotowane -zrobmy to na parze. Wydaje nam sie ,ze jesli wrzucimy warzywa do wody to ugotuja sie lepiej i szybciej-alez nie. Warzywa gotowane na parze zachowuja mnostwo witamin i mineralow ,co ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Pamietajmy,ze warzywa gotowane na parze nie solimy,przekonamy sie ze po ugotowaniu zachowuja swoj naturalny smak i zapach-to w zupelnosc...
czytaj więcej »

Lasagna warzywna z ricotta

2014-02-11 08:55:02
     To juz kolejne  " wcielenie " lasagnii na mojej stronie i im wiecej-tym lepiej. Moja  dzisiejsza lasagna jest naprawde lekka i " odtluszczona ",przez dodanie zamiast mozzarelli -ricotty. Jest w naszej kuchni mnostwo zamiiennikow,ktore mozemy smialo dodawac zmieniajac sklad - wymieniamy kalorie. Zapraszam!                              ...
czytaj więcej »

Polenta grilowana -odslona druga

2014-02-10 10:33:52
    Pisalam juz na mojej stronie o "magicznej wloskiej potrawie",otoz i ona w nowej postaci -tym razem grilowanej. O zaletach i mozliwosciach jej wykorzystania mozemy mowic wiele,w kolejnych wpisach pokaze inne potrawy z udzialej tej prostej kukurydzianej kaszki. Gotujemy ja dokladnie tak, jak sie gotuje kasze manne,wylewamy do formy jaka chcemy jej nadac -ja uzylam naczynia plaskiego zaroodpornego,po to aby latwo kroic kawalki palent...
czytaj więcej »

Jeden ryz-dwa dania

2014-02-07 15:37:05
    Ryz i makaron,makaron i ryz-tak mniej wiecej przeplata sie jadlospis przecietnego Wlocha. Nie jest jednak to nudne,zwazywszy na prostote i  tworczosc  tutejszej kuchni-jest w czym wybierac! Dzisiaj podaje przyklad ryzu podanego na dwa  sposoby- -z sosem pomidorowym -z jajkiem Musze w tym  miejscu powiedziec,ze ryz z jajkiem to danie bardziej kuchni chinskiej i angielskiej  niz wloskiej-ale kto wie?-juz ...
czytaj więcej »

Pasta "garganelli" z pesto

2014-02-05 09:22:20
   Najlepszy makaron jest ten domowej roboty,majac te wiedze idziemy nieco dalej . Pasta "garganelli",jest wygladem podobna do pasty "penne",z ta roznica ze w swej strukturze ma male wglebienia "rowki",powstale po przeciagnieciu kwadracika ciasta przez praske do tego przystosowana. Jest przy tym nie ukrywam nieco pracy-ale satysfakcji jeszcze wiecej. Kolor ciasta wzbogacilam przez dodanie koncentratu pomidorowego,ale to oczywiscie rz...
czytaj więcej »

Chicken pie - brytyjski przysmak

2014-01-28 16:14:12
       Kuchnie swiata,roznorodnosc smakow ,przypraw form-to zawsze mnie interesowalo. Dzisiaj proponuje doskonala przystawke wzieta prosto z brytyjskiego " stolu "-przepis pochodzi z wloskiego programu "giallozafferano" a danie zrobila Polka-to tak dla wyjasnienia. Troche wygladaja  jak moje "tortinki" na blogu,lecz nadzienie ,,no wlasnie o tym za chwile. Zapraszam!              ...
czytaj więcej »

Medaliony z poledwiczki

2014-01-26 15:32:05
     Poledwiczki ,to znakomite,delikatne mieso-niestety niedocenione przez kuchnie wloska- a szkoda. Najwazniejsza jej zaleta jest to,ze wystarczy ok,15 min.duszenia i mamy gotowa potrawe. Najpierw jednak musimy ja zamarynowac , wtedy mieso jest bardziej kruche i imponuje smakiem. Zapraszam!                                       &nb...
czytaj więcej »

Golabki z grzybami

2014-01-20 18:23:10
     Tradycyjne golabki to wiemy-ryz i mieso,ale kiedy mieso zastapimy grzybami, to odnajdujemy w nich inna potrawe. Lubie wszelkie zmiany,wiec ta okurat sprawila nam wszystkim fajna odmiane,chociaz przyznac musze-Wlosi nie przepadaja za kapusta-wszystko tak-ale kapusta to tak sobie,moze wiec nastepnym razem zrobie golabki bez kapusty-tez tak mozna! Zapraszam!                   &n...
czytaj więcej »

Piersi z kurczaka w ciescie z pomarancza

2014-01-18 16:20:18
     Mieszkajac we Wloszech,zmienilam swoje przyzwyczajenia zywieniowe i ciagle je zmieniam by byly zdrowsze  i ciekawsze. Mamy tu pod dostatkiem owocow poludniowych ,wiec uzywam sobie ile sie da. Dzisiaj przygotowalam  piers z kurczaka w ciescie na bazie soku z pomaranczy - polecam ,szczegolnie dla dzieci,bo danie jest bardzo delikatne w smaku i recze,ze bedzie smakowac nie tylko maluchom. Zapraszam!    ...
czytaj więcej »