Przepisy kulinarne

Wpisy z kategorii Przystawki

Krokiety z szynka i szpinakiem

2014-05-22 19:04:10
     Przekaska dobra na kazda okazje,domowa ,rodzinna kolacje, moze tez  poslozyc jako przekaska przed glownym uroczystym daniem--smakuje rownie wspaniale. Czy tylko?-zawartosc swiezych lisci szpinaki znacznie podnosi ich wartosc odzywcza,wiec warto cieszyc sie smakiem i co wazne-zdrowiem. Zapraszam!                                   &n...
czytaj więcej »

Crocchette di patate-pyszna wloska przekaska

2014-05-15 15:38:30
    Juz przyzwyczailam sie do wloskich ,pysznych malych przekasek,ktore znakomicie uzupelniaja sie z daniem glownym,lub tez stanowia domowy "fast food". Cokolwiek nie powiemy o krokiecikach,sa delikatne ,b.smaczne z chrupiaca skorka z wierzchu-i delikatne w srodku. Mozemy je sobie zaplanowac,lub tez wykorzystac ziemniaki pozostale po obiedzie-tak bylo w moim przypadku. Zapraszam!               &n...
czytaj więcej »

Szparagi zakrecone w ciasto

2014-05-12 11:09:44
     Teraz jest idealna pora na szparagi,bo jest sezon,sa swieze i mozna sie nimi delektowac do woli. Pomyslalam,ze fajnie bedzie wykorzystac je jako przekaske,lub podac na ciepla kolacje. Do tego rodzaju dan ,najlepiej nadaja sie grusze okazy,ja niestety nie mialam szczescia i moje szparagi sa waskie ,co nie daje porzadanego efektu wizualnego-smak jednak nie zmienia sie ani troche. Pamietajmy,ze szparagi maja twarda wloknista k...
czytaj więcej »

Salatka owocowa w ananasie

2014-05-02 16:24:33
     Ananas ma ogromne zalety zdrowotne,zwlaszcza osoby dbajace o talie,moga zajadac sie nim do woli.              O ile większość z nas  zdaje sobie sprawę z działania wspomagającego trawienie, mało kto wie o jego wpływie na układ naczyniowo- sercowy czy przeciwzapalnym działaniu. Najzdrowszy jest oczywiscie swiezy,pokrojony,polany sokiem z cytryny . Dzisiaj proponuje taka wlasnie pro...
czytaj więcej »

Roladki z baklazana ,tunczyka i wedzonego sera

2014-04-30 16:01:03
      Czesto robie baklazanowe roladki z roznymi dodatkami,ale przyznam ze dzisiejsze z tunczykiem i serem wedzonym  sa warte "grzechu". Mysle,ze specyficzny smak i zapach sera wedzonego tworzy wyrazny klimat i charakter naszych roladek. Zapraszam !                                Roladki z baklazana ,tunczyka i wedzonego sera Skladniki .1...
czytaj więcej »

Sakiewki z ciasta filo

2014-04-22 15:54:17
    Tego rodzaju przekaski zawsze wprawiaja gosci w zachwyt,dlatego ze wygladaja bardzo efektownie,a przeciez pracy przy nich niewiele. Wystarczy,jesli mamy ciasto filo i jakis pomysl na nadzienie - u mnie groszek mrozony i serek kremowy "philadelphia ",ale mozemy wykorzystac wedliny pozostale po Swietach ,zmiksowac,dodaj zolty tarty ser,przyprawic do smaku-pycha! Zapraszam!                 &...
czytaj więcej »

Zaplataniec ze szpinakiem,ricotta i jajkiem

2014-04-14 15:55:06
    Jajko ,szpinak ,ser ricotta-samo zdrowie!-polecam wiec  " zaplesc " to wszystko w ciasto-np.francuskie i juz mamy przekaske ladna,smaczna i zdrowa! Wlasciwie jedno zdanie zawiera niemal wszystko ,co mozna powiedziec i tym daniu,chociaz niekoniecznie,bo jesli podgrzejemy danie i podamy z sosem -otrzymamy danie glowne. Wybor nalezy do nas-wazne jest to,ze na zimno,czy goraco-smakuje rownie dobrze. Zapraszam!   &nbs...
czytaj więcej »

Tarta wielkanocna z jajkami

2014-04-11 15:46:44
    Taka tarta mozemy smialo przywitac naszych swiatecznych gosci,moze byc jedynie przekaska,moze tez stanowic osobne danie. Pomyslalam,ze i tak robimy mnostwo miesnych dan  na Swieta,niech tarta,bedzie pewna odmiana na naszym wielkanocnym stole. Do jej zrobienia wykorzystalam ciasto francuskie i warzywa ,ser no i oczywiscie jajka. Zapraszam!                       &nb...
czytaj więcej »

Calzoni fritti-bez tajemnic

2014-04-10 11:45:51
    W moim wloskim domu,calzoni-czyli smazone lub pieczone drozdzowe pierozki robie niemal regularnie. Wszyscy jednak zajadamy sie wlasnie smazonymi,dlatego ze sa bardzo puszyste,delikatne,skorka pozbawiona jest absolutnie tluszczu ( chociaz do ciasta nie dodaje alkoholu ) za to jest lekko chrupiaca. Kiedy przegladam strony i widze,ze w nazwie stoi " calzoni " a srodek wypelniony jest po brzegi mieszanka kielbasy,warzyw i innych dodat...
czytaj więcej »

Pizza ekspresowa na ciescie francuskim

2014-04-06 15:23:54
     Nie trzeba wiele,aby spelnic nasze kulinarne zachcianki-mozliwe,ze bedzie to ekspresowa pizza z ciasta francuskiego!?. Wyjatkowy smak i aromat zawdziecza glownie gorgonzoli,ale jej wartosc odzywcza to na pewno szpinak i pomidory. Byc moze zachece Was ,do zrobienia takiej fajne i szybkiej pizzy-zwanej tutaj "antipasto",czyli "przekaska". Zapraszam!                     &nbs...
czytaj więcej »