Przepisy kulinarne

Wyszukiwanie frazy "3"

Frutti di mare-czyli spaghetti z owocami morza

2013-06-13 19:33:11
        Jedno z moich ulubionych makaronowych wloskich dan. Przyrzadzic jest je bardzo latwo,nie wymaga specjalnych umiejetnosci kulinarnych,,,za to smakuje! Warto od czasu do czasu,kiedy spodziewamy sie gosci zaserwowac wlasnie takie danie srodziemnomorskie. Zapraszam na moja wersje "frutti di mare"     Frutti di mare-czyli spaghetti z owocami morza                  ...
czytaj więcej »

Zupa wisniowa z lazankami

2013-06-15 08:53:11
      Tak  tesknilam za czyms,czego nie jadlam bardzo dawno,,,i pomyslalam wlasnie o zupie owocowej,ktora zawsze wszyscy lubilismy w moim domu rodzinnym. No tak, sentyment swoja droga a realia swoja...czyli jak przekonac wloskich domownikow ze owoce mozna jesc z ....makaronem. Powiem tak..jestem na etapie przekonywania...moze nastepnym razem?,poki co --zupa wyszla wysmienita,lekka,-super na gorace letnie obiadki. Zapraszam!...
czytaj więcej »

Parmegiana alla romana-zapiekanka z baklazana

2013-06-16 10:03:43
   Ta potrawa,to rodzaj zapiekanki z baklazana,swe korzenie ma wlasnie w Rzymie,stad ta nazwa. Od Calabrese ,rozni je to,ze ta pierwsza nie zawiera ziemniakow,a jedynie smazone w jajku baklazany i sos pomidorowy. Uwielbiam je obie w rownym stopniu,troche wymagaja pracy,,,ale warto! Zapraszam na "sluszna"porcje parmigiany.     Parmigiana alla  romana-zapiekanka z baklazana             &n...
czytaj więcej »

Jajka zapiekane w ciescie francuskim

2013-06-16 19:54:38
  Cos malego i szybkiego?-tak !-to wlasnie to,jesli chcemy pokazac nasza kuchnie od nieco innej strony. Juz mamy na tej stronie, przepis podobny do tego,lecz zamiast chleba tostowego,uzylam dzis ciasta francuskiego. Mowie Wam!-pycha!,,zachecam i zapraszam!    Jajka zapiekane w ciescie francuskim                                  Smacznego!!! ...
czytaj więcej »

Baba' -ponczowe,drozdzowe grzybki

2013-06-17 15:33:56
    Kolejny raz obalam mit,dotyczacy ciasta drozdzowego i kolejny raz udowadniam,ze nosnikiem ciasta drozdzowego sa "drozdze",,nie jajka. Drozdzowe grzybki, ktore pieklam w specjalnych foremkach,tutaj nazywane sa "baba' "a przepis oryginalny wymaga duzej ilosci jajek. Ja postanowilam upiec je, dodajac jedynie 1 jajko!_efekt?,,sa wspaniale,mieciutkie,nasaczone ponczem z rumu i niczym nie ustepuja tym,ktore czesto kupowalam do kawy w ul...
czytaj więcej »

Soczewica z makaronem i warzywami

2013-06-18 10:26:06
   W Polsce malo znana i niedoceniana,we Wloszch,( lenticchia) gosci bardzo czesto na stolach w polaczeniu oczywiscie z makaronem. Mysle,ze to co napisze ucieszy wszystkie osoby dbajace o linie,,poniewaz wlasnie soczewica zawiera duzy procent bialka,ktore spokojnie moze zastapic bialko miesne,,jak tez drogocenne i latwo przyswajalne zelazo,ktore tak latwo wyplukujemy z naszego organizmu pijac kawe. Przekonalam Was?,,wiec od dzis ---so...
czytaj więcej »

Cremolata di caffe-kawa na upaly

2013-06-19 11:15:17
    Upaly sa czy nie ,kawa w takiej postaci smakuje wybornie,,,nazywana  jest we Wloszech "cremolata". Jemy ja najpierw lyzeczka,ale powoli traci ona swoja zmrozona konsystencje i mozemy spokojnie spijac lodowate kropelki kawy! Smaku nie moge tutaj komentowac --trzeba ja sprobowac! Zapraszam na kawe --inaczej!    Cremolata di caffe                        ...
czytaj więcej »

Gnocchi verde-czyli kopytka zielone bez jajek

2013-06-20 09:56:38
      Dzis mamy kolejna wersje kopytek ,tym razem aby uzyskac kolor zielony dodalam groszek. Kolejny raz proponuje zrobienie kopytek bez uzycia jajek,,,sa delikatne,a jednoczesnie sprezyste,a przede wszystkim smaczne. Lubie kuchnie zdrowa,smaczna i szybka. Zapraszam juz na pyszne gnocchi.     Gnocchi verde-czyli kopytka zielone bez jajek                       &n...
czytaj więcej »

Golabki gryczane-wersja "light"

2013-06-20 15:29:04
    Golabki ,jakby wrosly w nasza polska tradycje i kazdy je zna w wersji z miesem. Ja dzisiaj postanowilam "odtluscic " je i zamiast miesa mielonego,dodalam --kasze gryczana. Moze nie wszystkim taka odmiana golabkow bedzie smakowac,,,ale przekonuje,ze tak tez mozna.  Przyprawilam je tak,ze dla moich domownikow,bylo jasne,ze jest w nich  mieso,,,alez bylo mile zaskoczenie!- i juz wiem jakie i z czym beda nastepne. Zaprasza...
czytaj więcej »

Wieniec kislowy w czekoladzie

2013-06-21 12:31:21
   Pomyslalam,ze dawno zadnej babeczki nie pieklam,takiej zwyklej na kislach. Padlo wiec na wieniec kislowy,zrobilam do tego polewe czekoladowa i ciasto jak sie patrzy---probowane--pycha!!! Jest jednak jedna rzecz,,,nie radze uzywac kisli truskawkowych,,,nadaja ciastu lekko szarawy odcien,co niekorzystnie wplywa na kolor ciasta--smaku jednak nie zmienia,,jest naprawde b.smaczne. Zapraszam!!!    Wieniec kislowy w czekolad...
czytaj więcej »